18.10.16

За „радостта“ да поръчаш от emag.bg и да ти доставят Рапидо

Има една реплика „Да не ти влезе майстор в къщата“. Аз проблеми с майстори не съм имала, но мога да говоря много за куриерите. Вероятно защото всеки път, когато в обичайните онлайн анкети стигна до въпроса „Поръчвали ли ли сте стоки по интернет?“ аз изпадам в истеричен кикот – аз живея в интернет, за Бога, всичко ми иде от там!

Та вчера реших, че новата ми отоплителна печка ще дойде, естествено, от същото място. И тъй като съм абсолютна патка, си спомних, че имам добър спомен от онлайн магазин с три букви – и отворих emag.bg. А всъщност днес си спомних, че бях доволна от get.bg, но вече е малко късно за съжаление. Та поръчах си вчера в ранен следобед скромна печка от emag.bg и тъй като ми е неудобно да приемам такива битови доставки в офиса, оставих домашен адрес. Идеалистично поразсъждавах над темата как куриерската фирма винаги предупреждава от предния ден, можеш да се разбереш като човек да си по в началото на списъка за деня или поне в краен случай да посетиш техен офис – такива до дома ми колкото искаш. И жива, здрава и стоплена най-късно по обед ще съм на работа. Нищо подобно, особено когато куриерската фирма е Рапидо. Все още си спомням как заради проблеми с тази конкретна фирма и моето нескончаемо мрънкане от един голям онлайн магазин включиха опция за доставка с друг куриер, което си беше голяма победа. Защото, освен че офисът, от който можеш да си получиш пратката, за чиято доставка си платил, се намира до Централните гробища, ето какво правят Рапидо:

В 9:10 пращат бодряшки sms, че между 9:00 и 18:00 ще си получиш доставката. Днес. Няма да се спирам на „малката“ подробност, че никой адекватен човек не прави планове от днес за днес, защото живеем в динамични времена, а и не е много възпитано. Опитах се да уточня с Рапидо точен час на доставка утре, но ми отказаха – това може да заяви само подателят. Супер. Напсувах на ум Рапидо и звъннах на emag.bg.

От emag.bg абсолютно индиферентно ми обясниха, че пратката всъщност е на Sapir и те са само платформа, през която съм направила грешката да си поръчам. Което ще рече – не им дреме кой доставя, не им дреме как доставя и изобщо не им дреме. Чудесно, казах си аз и крайно вбесена попитах какво трябва да направя според тях – да си пусна един ден отпуска, за да си получа пратката или да я откажа. Е, излишно е да казвам, че на тях не им пукаше и младежът непукист по телефона ми каза да правя каквото си искам. Предложи да ме „запознае“ с фирма Sapir по телефона, но аз му обясних, че мога да го направя и сама.

Добрите в историята са Sapir, които ми съдействаха мило да получа бъдещата си печка утре в точен час.

Но отправям искрен съвет към всеки уважаващ себе си живущ и пазаруващ в интернет да избягва както emag.bg, така и т.нар. куриери от Рапидо. Не за друго, но пести нерви.

No comments: