20.10.16

Тиква

Намирам, че съм умерено, а понякога средно луда. Особено що се отнася до онлайн битието ми. Тази мисъл се загнезди в ума ми, когато в началото на октомври ми стана едно октомврийско.
Тук е нужна малка предистория. Майка ми е родена в гр. Севлиево, който отбелязва празника си в средата на месец октомври – нарича се Празник на тиквата. Дядо ми (от Севлиево) казваше, че планината ражда хора, а равнината – тикви. От малка съм „закърмена“ с тиквеник, печена тиква и т.н. Правя жестока крем супа от тиква, мисля да приложа още няколко нови рецепти тази есен, разбира се, с тиква. Та да ми стане октомврийско ще рече да ми стане тиквено. И не, това няма нищо общо с Хелоуин. А с Празника на тиквата в Севлиево, с концептуалния спор задушава ли се плънката за тиквеника или не и още по-сериозните противоречия по темата печената тиква ръси ли се със захар или се залива с мед. А яли ли сте печена тиква с мляко, яйца и захар?

В първите дни на октомври, подчинявайки се на завладяващата ме маниакалност, смених профилната си снимка във фейсбук, но още по-страшно – смених десктопа на служебния си компютър. Тогава се убедих, че съм луда.


Малко ми е мъчно, че напоследък „тиква“ се превърна в политическо нарицателно, но вярвам, че това е временно явление. А иначе, ако в тези предизборни времена ви е повече кулинарно, отколкото политическо, вземете 200-300 гр. тиква, 1-2 моркова, 1-2 картофа, 4-5 скилидки чесън, сварете ги до състояние на полуразпад в подсолена вода. Изключете котлона и пасирайте. Добавете около 150 мл прясно мляко, като гледате супата да не ври в този момент. Прибавете подправки по ваше желание, като аз лично препоръчвам смлян кимион, черен пипер и прашинка бял пипер (има много специфичен аромат и ако не сте го ползвали, наистина бъдете минималисти в началото).
Супата се сервира топла и поръсена със сирене – върви чудесно със синьо или някакво друго миризливо, но и бяло твърдо върши работа.
Да ви е сладко, пардон, солено :)

П.П. При желание, можете да добавите към супата и няколко парчета корен целина.

No comments: