14.5.11

Петдесет велики разказвачи Том ІІ

2011
Чудесен сборник с 25 разказа на Джон Стайнбек, Ърскин Колдуел, Константин Паустовски, Андре Мороа, Анри Троая, Хулио Кортасар, Ърнест Хемингуей, Уилям Сароян, Франк О`Конър, Карел Чапек, Хайнрих Бьол, Алберто Моравия, Съмърсет Моъм, Ъруин Шоу, Алън Силитоу, Карлос Фуентес, Рей Бредбъри, Херман Хесе, Иво Андрич, Ромен Гари, Греъм Грийн, Маргарет Драбъл, Джон Ъпдайк, Кърт Вонегът и Милан Кундера.
Може би единственият текст, който изобщо не ми се вписа в картината на цялостното звучене на сборника, е „Преображенията на Пиктор” на Хесе.
Авторите, които вече познавах, не ме разочароваха, особено „Двете Елени” на Фуентес и „Жената на камъка” на Андрич, просто блестящи текстове!
Бях позабравила за Кундера, но след „Игра на автостоп” определено ще си го „припомня” с нещо, което не съм чела.
От класиците, до които не съм стигала в читателската си практика и които присъстват в сборника, Греъм Грийн („Запазен периметър”) и Джон Ъпдайк („Семеен живот в Америка”) ми влизат в плановете за следващите няколко читателски месеца.
Любопитна съм по отношение на Драбъл, „А тези, които помнят” е един от най-искрено и непринудено звучащите текстове за срещите и разминаванията в любовта, които съм чела.
А „Не се рови надълбоко” на Моравия с прекрасното си и тънко чувство за хумор го нарежа сред фаворитите ми от сборнита.
От сайтовете на няколко книжарници разбрах, че вторият том е издаден тази година, а първият – миналата. Чудесен подарък са, особено в комплект. В първия са включени автори кат Чехов, О'Хенри, Мопасан, Марк Твен, Джек Лондон, Луиджи Пирандело, Аугуст Стриндберг, Джеймс Джойс, Рюноске Акутагава, Скот Фитцджералд. Дано не се е изчерпал вече.

No comments: